Regulamin rekrutacji
Regulamin rekrutacji do IV Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Zakonu Pijarów im. Ks. Stanisława Konarskiego w Bolesławcu
Rozdział 1 – informacje ogólne
1. W roku szkolnym 2019/2020 planujemy otworzyć klasę pierwszą liceum ogólnokształcącego trzyletniego (dla kandydatów po gimnazjum) i klasę pierwszą liceum ogólnokształcącego czteroletniego (dla kandydatów po szkole podstawowej). Każda klasa będzie liczyć nie więcej niż 22 uczniów i będzie dwuprofilowa o następujących profilach:
- profil matematyczno-fizyczny z rozszerzonymi przedmiotami: matematyka, fizyka i informatyka;
- profil biologiczno-chemiczny z rozszerzonymi przedmiotami: biologia, chemia i język angielski
2. Rekrutacja odbywa się w trzech etapach:
Etap I – składanie dokumentów
Etap II – rozmowa kwalifikacyjna
Etap III – uzupełnienie dokumentów i ogłoszenie wyników naboru
Uwaga! Szkoła nie uczestniczy w elektronicznym naborze uczniów – Vulcan.
Rozdział 2 – szczegóły poszczególnych etapów rekrutacji
Etap I – składanie dokumentów
1. Etap I rekrutacji trwa od 15 kwietnia (poniedziałek) do 17 czerwca (poniedziałek) 2019 roku.
2. W pierwszym etapie rekrutacji należy złożyć w sekretariacie Szkoły następujące dokumenty:
a) podanie o przyjęcie do Liceum Pijarskiego wraz z kwestionariuszem osobowym ucznia oraz oświadczeniem rodziców i samego ucznia o akceptacji katolickiego charakteru Szkoły (do pobrania na stronie internetowej – pobierz);
b) dwa opisane zdjęcia legitymacyjne;
c) opinię katechety lub duszpasterza (nie dotyczy uczniów szkoły pijarskiej);
3. Dokumenty należy składać w sekretariacie Szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
Etap II – rozmowa kwalifikacyjna
1. Etap II rekrutacji będzie trwał od 06 maja 2019 roku (poniedziałek). Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza dyrektor szkoły lub komisja, którą może powołać dyrektor szkoły.
2. O terminie spotkania rodzice i kandydat do Szkoły zostaną powiadomieni telefonicznie lub pocztą elektroniczną z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
3. Istnieje możliwość zmiany ustalonego terminu z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu z sekretariatem Szkoły.
4. Brak obecności na rozmowie bez wcześniejszego powiadomienia Szkoły powoduje skreślenie kandydata z listy ubiegających się o miejsce w liceum.
Etap III – uzupełnienie dokumentów i ogłoszenie wyników naboru
1. Trzeci etap rekrutacji trwa do 05 lipca 2019 roku (piątek).
2. Do 24 czerwca 2019 r. (poniedziałek) do godz. 14:00 kandydat powinien dostarczyć do sekretariatu Szkoły następujące kopie lub oryginały dokumentów:
a) Świadectwa ukończenia gimnazjum/ośmioletniej szkoły podstawowej;
b) Zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego/egzaminu ósmoklasisty;
c) Dyplomy i dokumenty świadczące o osiągnięciach ucznia (naukowych, artystycznych, sportowych itp.).
5. 28 czerwca 2019 r. (piątek) drogą mailową i telefoniczną zostanie przekazana informacja o zakwalifikowaniu do szkoły.
6. Do 04 lipca 2019 r. (czwartek), do godz. 14.00, kandydat do Szkoły potwierdza wolę podjęcia nauki w Liceum Pijarskim poprzez złożenie w sekretariacie Szkoły oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej i zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego/egzaminu ósmoklasisty.
7. 05 lipca 2019 r. (piątek) drogą mailową i telefoniczną zostanie przekazana informacja o przyjęciu do szkoły.
8. Podania, które wpłyną po wyznaczonych terminach, będą rozpatrywane indywidualnie w przypadku wolnych miejsc.
Rozdział 3. Szczegółowe warunki przyznawania punktów rekrutacyjnych
O ilości uzyskanych punktów decydują (maksymalnie 200 punktów):
1. a) Wyniki egzaminu gimnazjalnego w przypadku rekrutacji do liceum trzyletniego przedstawione w procentach z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, przedmiotów przyrodniczych, języka obcego na poziomie podstawowym - wynik procentowy mnoży się przez 0,2;
b) Wyniki egzaminu ósmoklasisty w przypadku rekrutacji do liceum czteroletniego przedstawione w procentach z języka polskiego, matematyki - wynik procentowy mnoży się przez 0,35 - oraz języka obcego nowożytnego – wynik procentowy mnoży się przez 0,3.
2. Oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane przez kandydata na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej: język polski, matematyka, język angielski, przedmiot z wyższą oceną: chemia lub biologia, lub fizyka, lub informatyka.
Za oceny wyrażone w stopniu:
celującym - przyznaje się po 18 punktów,
bardzo dobrym - przyznaje się po 17 punktów,
dobrym - przyznaje się po 14 punktów,
dostatecznym - przyznaje się po 8 punktów,
dopuszczającym - przyznaje się po 2 punkty.
3. Za świadectwo z wyróżnieniem – 7 punktów.
4. Za osiągnięcia w zakresie na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego (w szczególności działalność społeczna i wolontariacka;) – 3 punkty.
5. Za szczególne osiągnięcia w konkursach wiedzy o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanych przez kuratorów oświaty i uzyskanie (maksymalnie 18 punktów):
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów.
Za uzyskanie w konkursach wiedzy o zasięgu wojewódzkim organizowanych przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
Za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy, artystycznych lub sportowych na szczeblu:
- międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
- krajowym – przyznaje się 3 punkty,
- wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
- powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
6. W przypadku równorzędnych uzyskanych wyników brane są pod uwagę łącznie kryteria:
- wielodzietność rodziny kandydata,
-samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą - powyższe kryteria mają jednakową wartość.
7. Organ Prowadzący – Polska Prowincja Zakonu Pijarów -ma prawo wpisania na listę osób przyjętych do każdego oddziału klasowego 2 kandydatów. W przypadku ubiegania się o miejsce z puli Organu Prowadzącego obowiązują następująca zasada:
- kandydat lub jego rodzice składają podanie o przyjęcie do szkoły z puli Organu Prowadzącego za pośrednictwem dyrektora szkoły do 14 czerwca 2019 r. (piątek);
- informacji o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu prośby udziela organ prowadzący bezpośrednio na piśmie lub drogą elektroniczną; organ prowadzący może zwrócić się do dyrekcji o przekazanie w/w informacji;
- warunkiem przyjęcia do szkoły jest złożenie oryginałów dokumentów zgodnie z ogólnymi warunkami rekrutacji.
- lista osób przyjętych z puli miejsc organu prowadzącego podlega kontroli organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
8. Niezależnie od wyżej określonych zasad, w pierwszej kolejności do szkoły przyjmowani są laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim (wymienionych w załącznikach nr 1 i 2 Zarządzenia Nr 14/2019 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 20 lutego 2019 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły). Warunkiem przyjęcia w/w laureatów lub finalistów do szkoły jest złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów potwierdzających osiągnięcia.
9. Od wyników rekrutacji przysługuje odwołanie do Organu Prowadzącego – Polskiej Prowincji Zakonu Pijarów.