Wycieczka klasy VI i V b ,, Koła autobusu kręcą się, kręcą się, koła autobusu kręcą się cały dzień…”

W dniach 7-9 maja 2019 r. klasa VI i V b wraz ze swoimi opiekunami - p. Eweliną Chrzan, p. Basią Brzozowską i o. dyr. Adamem Langhammerem - uczestniczyły w wycieczce klasowej. W tym roku udaliśmy się w podróż Szlakiem Piastowskim.

Od samego rana towarzyszyły nam dobre humory, które nie znikały przez cały czas wycieczki. W pierwszy dniu mieliśmy okazje zwiedzić Pałac w Kórniku, Arboretum Kórnickie, a także na chwilę wpaść do Gniezna. Drugi dzień naszej wyprawy był bardzo napięty i bogaty w różne atrakcje. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Strzelna, które jest położone na wzgórzu św. Wojciecha. Kustosz miejsca opowiedział nam w historię kościoła św. Trójcy  i romańskiej Rotundy św. Prokopa. Nie zabrakło ciekawych opowieści oraz spotkania z zaprzyjaźnionym katem, w którego ręce klasa VI oddała swoją wychowawczynię. Następnym punktem wycieczki była wieża Popiela w Kruszwicy, z której można było zobaczyć piękne krajobrazy. Z Kruszwicy udaliśmy się do Wenecji, a dokładnie do Muzeum Kolei Wąskotorowej, gdzie mogliśmy poznać historię miejsca i zobaczyć od środka, jak kiedyś wyglądały pociągi. Kolejnym punktem zwiedzania był Gród w Biskupinie, gdzie przewodnik opowiadał nam o historii miejsca, o tradycjach mieszkańców grodu. Na koniec dnia, po chwili odpoczynku, w miejscu noclegu czekała nas niespodzianka. Grill, na który dotarliśmy jadąc traktorem przez pola przy zachodzie słońca. Dla wielu z uczniów była to pierwsza okazja takiej przejażdżki.  W ostatni dzień naszej wycieczki pojechaliśmy do Pobiedzisk, gdzie znajduje się Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego. Padający deszcz nie zniechęcił nas do oglądania. Następnie udaliśmy się do Poznania, a dokładnie do katedry, gdzie poznaliśmy historię świątyni, zobaczyliśmy grób księcia Mieszka I  i króla Bolesława Chrobrego. Kolejnym etapem był rynek i długo oczekiwany moment: Koziołki Poznańskie. Nie zabrakło czasu wolnego, podczas którego mogliśmy pozwiedzać miasto i poznać smak słynnych Rogali Poznańskich. I tak zakończyła się nasza wycieczka klasowa. Galeria zdjęć.

Publiczna Szkoła Podstawowa i IV Publiczne Liceum Ogólnokształcące Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego